Nem & sund mad // Bowle med laks og brune ris

Grøn power smoothie med spinat & ananas

11958176_517231655097933_5733608033452956789_o

Spinat er rig på mineralerne jern, kalium og calcium, og vitaminerne C-vitamin, K-vitamin og Folat. Faktisk indeholder 100g spinat 2/3 af det c-vitamin, K-vitamin og Folat du skal have om dagen! Det indeholder også en særlig god mængde naturligt nitrit og nitrat, der begge har indflydelse på et lavere blodtryk og enzymer. Spinat er også rigt på antioxidanter, og særligt dens indhold af alfa-liponsyre, har vist sig at kunne sænke blodsukkerniveauet og øge insulinfølsomheden, hvilket er vigtigt for at bevare et sundt og stabilt blodsukker.

Spinat er også fiberrig, med næsten 2g/100g, og når du som her blender spinaten i, får du gavn af alle fibrene, som giver god mæthed og er med til at fjerne det dårlige kolesterol. Sammen med ananas, der foruden den skønne smag og gode vandindhold indeholder nogle stærke enzymer, der virker fordøjelsesfremmende får du altså en rigtig god og sund smoothie, der holder maven og krop i gang

 

2 personer

  • 3 skiver ananas á 1 cm tykkelse
  • 100g spinat
  • Evt lidt ingefær
  • vand, kokosvand eller mandelmælk til ønsket konsistens

 

Blend hele herligheden sammen. Du kan eventuelt fryse ananasen først og/eller bruge frossen spinat, så din smoothie bliver iskold og ekstra forfriskende. Alternativt kan du blende nogle isterninger med.

Og husk så at drikke den med det sammen – så får du fuld valuta af vitaminerne.

2 kommentarer

  • My brother suggested I would possibly like this blog.
    He was totally right. This publish truly made my day. You cann’t imagine
    just how a lot time I had spent for this info! Thanks!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • regitzebjergegaard

      I’m so happy to hear 🙂 Thank you!

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nem & sund mad // Bowle med laks og brune ris