Rugbrøds toast // Snask på den sunde måde

Toast i en slank udgave

I indlægget her kan du læse om min seneste toast obsession. Den er nu lavet herhjemme med både

  • kartofler/pesto/ost
  • kylling/avocado/ost
  • røget filet/tomat/ost
  • ost/champignon
  • pølse/chili/ost

Og selvom det kan blive et godt og sundt måltid, som du kan se her, er der alligevel en god mængde energi i sådan en toast – og prøver du at tabe dig, kunne du måske godt tænke dig at vide, hvordan du nemt skærer 200 kcal af, uden at lægge mærke til det? Hvis du følger regelmæssigt med, ved du forhåbentlig, at jeg ikke hænger mig i kalorier – men skal du ned i vægt, betyder det selvsagt noget.  Jeg har taget udgangspunkt i opskriften fra før og gjort lidt andre valg. Blandt andet ved at vælge en lettere ost og ved selv at skære dit brød, så det ikke er lige så tykt som skiveskåret.

Slank toast til 1 person

  • 2 sk rugbrød, som du selv skærer. 1 sk = 25g
  • 1 sk let ost, 13%
  • 2 sk kylling
  • frisk basilikum
  • 1 tomat i skiver
  • 1/2 avocado
  • Grøn salat

Skær to tynde skiver rugbrød. Skær tomat i skiver. Kom tomat og basilikum kom begge skriver brød, kom kylling og ost i og klap sammen. Kom i toasteren og kom imens grøn salat og 1/2 avocado på tallerkenen. Giv det eventuelt et skvat balsamico og spis sammen med toasten 🙂

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Rugbrøds toast // Snask på den sunde måde